vineri, 15 februarie 2013

Proiect tematic,,ANIMALE"


PROIECT TEMATIC

,,LUMEA VIE”

TEMA ANUALĂ: ,,Cum este/a fost şi va fi pe Pământ?”

NIVEL: II

ARGUMENT:
            Cum a apărut viaţa pe Pământ? Cu toţii ne punem această întrebare! În vremuri străvechi, cu milioane şi milioane de ani în urmă, pe planeta noastră nu exista nici un animal. Cum s-a ajuns de acolo până la ceea ce găsim astăzi în jurul nostru este o întrebare ce a dat naştere proiectului intitulat ,,Au fost şi sunt …în jurul nostru”.
            Vom afla că viaţa aluat naştere în apă. Primele fiinţe vii de pe pământ au fost bacteriile şi algele. Primele au ieşit din apă, algele. Treptat, au ieşit şi unele animale. Pe uscat au început să se adapteze şi s-au obişnuit să respire. De la era şopârlelor gigantice (dinozaurii) şi până astăzi, s-au schimbat multe. Despre toate acestea vom vorbi şi noi în cadrul acestui proiect. Aşadar, vom vorbi despre misterele lumii de altădată, despre fascinanta lume a dinozaurilor şi despre vieţuitoarele apelor, care continuă să ne fascineze atât pe adulţi, cât şi pe copii, fiind încă în jurul nostru.

DURATĂ: 4 săptămâni(4.02.-1.03.2013)

LOC DE DESFĂŞURARE: Grădiniţă, natură

RESURSE UMANE:
·              Preşcolarii grupei mari,,Boboceii curiosii”;
·              Educatoare;
·              Părinţi;
·              Bunici.

RESURSE MATERIALE:
·              Enciclopedie generală pentru copii;
·              Planşe tematice, atlas;
·              Cărţi, reviste, soft educaţional, imagini PPT;
·              Dinozauri şi alte animale din plastic şi pluş;
·              Puzzle-uri;
·              Calculator, imprimantă, CD player.

BIBLIOGRAFIE:
Revista Învăţământului Preşcolar, 1-2/2008;
Filofteia Grama şi colab., Currculum pentru învăţământul preşcolar, Ed. DPH, 2008;
V. Preda, M. Pletea şi F. Grama, Activitatea integrată din grădiniţă, Ed. DPH, 2008;
Ghid pentru proiecte tematice – abordarea în manieră integrată a activităţilor din grădiniţă, Ed. Humanitas Educaţional, Bucureşti, 2005:
L. Ezechil, M. Păişi-Lăzărescu, Laborator preşcolar, Ed. Integral, Bucureşti, 2002

OBIECTIVE CADRU PE DOMENII EXPERIENŢIALE

Domeniul Limbă şi comunicare
            Dezvoltarea creativităţii şi expresivităţii limbajului oral;
            Educarea unei exprimări verbale corecte din punct de vedere fonetic, lexical, sintactic.

Domeniul Ştiinţe
            Dezvoltarea capacităţii de recunoaştere, denumire, construire şi utilizare a formelor geometrice;
            Dezvoltarea capacităţii de a înţelege şi utiliza numere, cifre, unităţi de măsură, întrebuinţând un vocabular adecvat;
            Stimularea curiozităţii privind explicarea şi înţelegerea lumii înconjurătoare;
            Utilizarea unui limbaj adecvat în prezentarea unor fenomene din natură şi din mediul înconjurător.

Domeniul Om şi societate
            Cunoaşterea şi respectarea normelor de comportare în societate, de protejare a naturii, educarea abilităţii de a intra în relaţie cu ceilalţi;
            Îmbogăţirea cunoştinţelor despre materiale şi caracteristicile lor, precum şi despre tehnici de lucru necesare prelucrării acestora în scopul realizării unor produse simple.

Domeniul Estetic şi creativ
            Formarea unor deprinderi de lucru pentru realizarea unor desene, picturi, modelaje;
Realizarea unor corespondenţe între diferitele elemente de limbaj plastic şi forme, obiecte din mediul înconjurător (natură, artă, viaţă);
            Formarea capacităţilor de exprimare prin muzică.

Domeniul Psihomotric
            Formarea deprinderilor motrice de bază şi utilitar-aplicative;
            Formarea deprinderilor igienico-sanitare pentru menţinerea stării de sănătate;
            Stimularea calităţilor intelectuale, de voinţă şi afective în vederea aplicării independente a deprinderilor însuşite.

OBIECTIVE DE REFERINŢĂ VIZATE

Domeniul Limbă şi comunicare
  • Să-şi îmbogăţească vocabularul activ şi pasiv pe baza experienţei, activităţii personale şi/sau a relaţiilor cu ceilalţi şi să utilizeze un limbaj corect din punct de vedere gramatical;
  • Să înţeleagă şi să transmită mesaje simple; să reacţioneze la acestea;
  • Să înţeleagă semnificaţia cuvintelor, literelor şi cifrelor, învăţând să le traseze;
  • Să audieze cu atenţie un text, să reţină ideile acestuia şi să demonstreze că l-a înţeles.
Domeniul Ştiinţe
  • Să-şi îmbogăţească experienţa senzorială, ca bază a cunoştinţelor matematice referitoare la recunoaşterea, denumirea obiectelor, cantitatea lor, clasificarea, constituirea de grupe pe baza unor însuşiri luate în considerare separat sau mai multe simultan;
  • Să cunoască elemente ale mediului social şi cultural, poziţionând elementul uman ca parte integrantă a mediului;
  • Să aplice norme de comportare specifice asigurării sănătăţii şi protecţiei omului şi naturii;
  • Să comunice impresii/idei pe baza observărilor efectuate;
  • Să realizeze serieri de obiecte pe baza unor criterii date ori găsite de el însuşi;
  • Să efectueze operaţii de adunare şi scădre cu 1-2 unităţi, în limitele date.
Domeniul Om şi societate
  • Să trăiască în relaţie cu cei din jur stări afective pozitive, să manifeste prietenie, toleranţă, armonie concomitent cu învăţarea autocontrolului;
  • Să fie capabil să realizeze lucrări practice inspirate din natură, valorificând deprinderile de lucru însuşite;
  • Să aplice norme de comportare specifice asigurării sănătăţii şi protecţiei omului şi naturii.
Domeniul Estetic şi creativ
  • Să intoneze cântece pentru copii;
  • Să asocieze mişcările sugerate de textul cântecului cu ritmul acestuia;
  • Să redea liber, creativ teme plastice exprimând sentimente estetice;
  • Să obţină efecte plastice, forme spontane şi elaborate prin tehnice specifice picturii;
  • Să exerseze deprinderile, tehnicile specifice modelajului în redarea unor teme plastice.
Domeniul Psihomotric
  • Să perceapă componentele spaţio-temporale (ritm, durată, distanţă, localizare);
  • Să fie apt să utilizeze deprinderile însuşite în diferite contexte;
  • Să-şi formeze o ţinută corporală corectă ( în poziţia stând, şezând şi în deplasare).

INVENTAR DE PROBLEME
Ce ştim?
Animalele pot fi sălbatice şi domestice.
Există mai multe medii de viaţă.
Există foarte multe animale.
Ele sunt foarte diferite.
Cunoaştem alcătuirea corpului, hrana lor, foloasele pe care le aduc omului.
Ştim care sunt condiţiile de viaţă necesare.
Toţi copiii iubesc animalele şi ar dori să le protejeze.
Ce nu ştim şi vrem să aflăm?
Cum a apărut viaţa pe Pământ?
Nu ştim prea multe despre dinozauri.
De ce au dispărut unele animale?
Cum putem proteja animalele?
Curiozităţi din lumea acvatică.
Animalele se înţeleg între ele?
Dacă puii se îmbolnăvesc asemenea copiilor, părinţii lor cum îi ajută?
CENTRE DE INTERES DESCHISE ŞI MATERIALE PUSE LA DISPOZIŢIA COPIILOR
BIBLIOTECĂ
Caiete de lucru
Coli de scris, creioane
Albume, imagini, jetoane
Cărţi , reviste, planşe
Imagini PPT
ARTĂ
Carioca, acuarele, pensule
Plastilină, planşete
Coli desen
Carton colorat
Foarfece
JOC DE ROL
Măşti
Animale din plastic, pluş
Costume
Trusă doctor

CONSTRUCŢII
Cuburi lemn
Arco
Cuburi de plastic

ŞTIINŢĂ
Enciclopedie
Calculator
CD, DVD – imagini PPT
Tablă magnetică, cifre, piese magnetice
Atlas zoologic


CENTRU TEMATIC
            Atlas, enciclopedie, animale diverse din plastic, ilustraţii referitoare la subtemele săptămânale stabilite, planşă cu mediul de viaţă.

MEDIATIZARE ŞI DISEMINARE
            Mediatizare pe www.didactic.ro, parteneriate, diseminare în cadrul cercului pedagogic sau al comisiei metodice, fotografii.

FINALIZAREA PROIECTULUI
            Expoziţie cu lucrările copiilor.

SCRISOARE DE INTENŢIE CĂTRE PĂRINŢI


Dragi părinţi,
         
Cum a apărut viaţa pe Pământ? Cu toţii ne punem această întrebare! În vremuri străvechi, cu milioane şi milioane de ani în urmă, pe planeta noastră nu exista nici un animal. Cum s-a ajuns de acolo până la ceea ce găsim astăzi în jurul nostru este o întrebare ce a dat naştere proiectului intitulat ,,LUMEA VIE”.
            Vom afla că viaţa aluat naştere în apă. Primele fiinţe vii de pe pământ au fost bacteriile şi algele. Primele au ieşit din apă, algele. Treptat, au ieşit şi unele animale. Pe uscat au început să se adapteze şi s-au obişnuit să respire. De la era şopârlelor gigantice (dinozaurii) şi până astăzi, s-au schimbat multe. Despre toate acestea vom vorbi şi noi în cadrul acestui proiect. Aşadar, vom vorbi despre misterele lumii de altădată, despre fascinanta lume a dinozaurilor şi despre vieţuitoarele apelor, care continuă să ne fascineze atât pe adulţi, cât şi pe copii, fiind încă în jurul nostru.
            Prin activităţile desfăşurate, copiii vor înţelege natura, evoluţia vieţii, vor învăţa să analizeze, să-şi pună întrebări, să-şi exprime opiniile şi stările sufleteşti şi să analizeze acţiuni.

Vă invităm să fiţi aproape de noi şi să ne ajutaţi cu materiale pe care le aveţi la dispoziţie. Pentru ca activităţile să fie mai plăcute şi interesante, vă rugăm să ne onoraţi cu prezenţa dumneavoastră.

                        Vă mulţumim pentru ajutor şi vă invităm alături de noi!
                                                            Copiii grupei şi d-na educatoare


SĂPTĂMÂNA  4.02. – 8.02. 2013  
TEMA: „Cum este, a fost şi va fi aici pe pământ?”
SUBTEMA: „Au fost odata pe pamant””

Data
Ziua

Jocuri şi activităţi alese

Activităţi pe domenii experienţiale

Jocuri şi activităţi recreative

Activităţi de dezvoltare personală
LUNI



BIBLIOTECĂ
,,Citire de imagini cu dinozauri’
,,Cartea cu dinozauri”
,,Carticica mea in culori si forme”
JOC DE ROL
,,Povestea unui dinozaur ratacit”
,,Mancare pentru Dino”
,,Safari”
CONSTRUCŢII     
,,Adapostul luio Dino”
,,Culcusul lui Dino”

ŞTIINŢĂ
 „Specii de dinozauri” – vizionare DVD
Puzzle cu dinozauri
,,De ce au disparut dinozaurii?”



ARTĂ
 „Cuibul cu oua al dinozaurilor”- modelaj
,,Portretul lui Dino”
,,Coloreaza dupa cum indica cifrele”
,,Dinozauri uriasi”-modelaj

JOC DE MASĂ
 „Puzzle cu dinozauri”

„ AU FOST ODATA PE PAMANT”
- activitate integrată -
( DŞ, DPM )
DŞ – lectură după imagini
DPM-,,Mai repede ar putea fi periculos”-alergare viteza   

1. Traseu aplicativ - „In padurea dinozaurilor”





2. Joc distractiv „Înfruntarea dintre dinozauri”




3. Exercitii de alergare – „Maratonul dinozaurilor”




4. Joc de miscare:„Fereste-te de dinozauri”




5. Exercitii de miscare „Sarim cu parasuta de pe vulcan”

1. RUTINE
Întâlnirea de dimineaţă

 „A fost odata…”
„Ne jucam cu Dino”
„Cum au disparut dinozaurii?”
„Ne distram cu Dino”
„Aventurile lui Dino” 

Momentul de mişcare

 Gimnastica de înviorare
 „5 minute de mişcare”




2. TRANZIŢII

 „ Ma pregatesc pentru activitati”

MARŢI
„DESPRE FAMILIA FLINSTONE” 
- activitate integrată -
( DLC,DEC )
DLC-,,Poveste cu dinozauri”-pov.educatoarei
DEC:,,Dinozauri,dinozauri”-cantec
MIERCURI
„PRIETENII LUI DINO”
- activitate integrată -
( DS, DOS )
DŞ – ,,Prietenii lui Dino”numeratia intre 1-7, ex. cu material individual
DOS-,,Reguli de comportament civilizat”-convorbire
JOI
„ MICUL DINO”
- activitate integrată -
( DLC, DEC )
DLC – ,,Povestea lui Dino”-pov.educatoarei
DEC:,,Masti de dinozauri”-pictura
VINERI
„ DE CE IUBIM DINOZAURII„
- activitate integrată -
(DS,DOS )
DS:,,Al catelea dinozaur a plecat?”-joc didactic
DOS:,,Rame pentru portretul lui Dino”-lipire,snuruire


                           SĂPTĂMÂNA: 11–15.02.2013                                                                                                        SUBTEMA: IN SALBATICIE
ZIUA
ACTIVITĂŢI DE ÎNVĂŢARE
Luni
Activitate integrata: „ ANIMALE SĂLBATICE”
ADP: Întâlnirea de dimineaţă ,,Moş Martin ne povesteşte!”; ,,Hărnicuţ şi hărnicuţa”(deprinderi de ordine)
ALA:
Constructii:,,Adaposturi pentru animale”
Biblioteca: ,,Enciclopedii cu animale”
Ştiinţă: ,,Ce ştim despre animalele sălbatice?”
Joc de mişcare: ,,Iepurii şi vânătorii”,,Vulpea si gastele”
ADE: Activitate integrată:
Domeniul Ştiinţă
,,Animalele sălbatice şi mediul lor de viaţă” – lectură după imagini
Domeniul Estetic şi creativ
,,La Zoo” – cântec; ,,Ursul doarme” – joc cu cânt;Cand am fost noi la padure
Marţi
Activitate integrata: „ CARNAVALUL  ANIMALELOR”
ADP: Întâlnirea de dimineaţă ,,Ce ştim despre Regele Leu?”; ,,Hărnicuţ şi hărnicuţa”;
ALA:
Ştiinţă: ,,Caută vecinii”
Artă: ,,Colorăm animale sălbatice”
Joc de rol:,,De-a vanatorii”
Jocuri distractive: ,,Ursul doarme”; ,,Lupul şi oile”
ADE: Activitate integrată
Domeniul Limbă şi comunicare
,,Vulpea cizmarita” – memorizare
Domeniul Estetic şi creativ
,,Animalul salbatic preferat” – pictura
„ Ursul păcălit de vulpe”-  prezentarea poveştii pe CD
Miercuri
Activitate integrata: „ AJUTĂ-MĂ SĂ-I DUC ÎN PĂDURE ! ”
ADP: Întâlnirea de dimineaţă ,,Ce am văzut la Zoo?”; ,,Hărnicuţ şi hărnicuţa”; Opţional - Limba engleză
ALA:
Biblioteca: ,,Puzzle cu animale”
Construcţii: ,,Custi si adaposturi”
Stiinta:,,Curiozitati despre animale”-vizionare
Jocuri de mişcare: ,,Cine sunt?” – mimă; „ Lupul la stână” 
ADE:
Domeniul Ştiinţă
,,Probleme distractive cu animale”-compunere de probleme
Domeniul Om şi Societate
,,Caprioara”-povestea educatoarei
Concurs „Ghicitori despre animale”
Joi
Activitate integrata: „  PRIETENII PĂDURII”        
ADP: Întâlnirea de dimineaţă ,,Glasul animalelor pădurii”; ,,Hărnicuţ şi hărnicuţa”
ALA:
Ştiinţă: ,,Unde traieste tigrul?”
Joc de rol: ,,Ursul păcălit de vulpe”
Arta:,,Animale dupa sabloane”-desen
Joc de masă: ,,Animale sălbatice” (puzzle)/Ed.sanitara: ,,Hai să ne spălăm!” – activitate demonstrativă
T: Frământări de limbă
„Patru urşi de plastelină
Au găsit o mandarină
Şi-au tăiat patru felii
Şi le-au pus pe farfurii.”
ADE: Activitate integrată
Domeniul Limbă şi comunicare
,,Cuvinte-cuvinte” – joc didactic
Domeniul Psihomotric
,,Ursul caută miere” – deplasare pe palme şi genunchi
Joc  de mişcare cu text şi cânt          
„Hora prieteniei”
Vineri
Activitate integrata:,,SCRISOARE DIN JUNGLA”
ADP: Întâlnirea de dimineaţă ,,Scrisoare din junglă”; ,,Hărnicuţ şi hărnicuţa”
ALA:
Biblioteca: ,,Completam jurnalul grupei”
Artă: ,,Jungla si animalele ei” -modelaj
Construcţii: ,,Copacii junglei”
„ Broscuţele sar în lac ”  „5 minute de mişcare”
ADE:
Domeniul Ştiinţă
,,Animalele pamantului”-sirul crescator si descrescator
Domeniul Om şi societate
,,Grădina Zoologică” –  machetă
Joc distractiv „Maimutica culege banane”


SĂPTĂMÂNA:18 – 22.02. 2013                                                                                          
SUBTEMA: IN APA
ZIUA
ACTIVITĂŢI DE ÎNVĂŢARE
Luni
Activitate integrata: „ VIEŢUITOARELE ADÂNCURILOR”
ADP: Întâlnirea de dimineaţă ,,De vorbă cu Zâna Albastră”; ,,Mă pregătesc pentru activităţi”
ALA:
Biblioteca: „Citim imagini”- reviste, cărţi  despre vieţuitoarele apelor”
Ştiinţă: ,,Curiozităţi despre adâncuri”
Arta: „Animale marine”- desen
Jocuri de mişcare: ,,Din piatră-n piatră, trecem râul!”
ADE: Activitate integrată
Domeniul Ştiinţă
,,Vieţuitoarele adâncurilor” – lectură după imagini
 DEC:,,Petrecerea broscutelor”-predare
,,Barza si broastele”-joc muzical     
Marţi
Activitate integrata: „PESTISORUL AURIU  ”
ADP: Întâlnirea de dimineaţă ,,Mesajul din larg!”; ,,Mă pregătesc pentru activităţi”;
ALA:
Arta:,,Pestisorul auriu”-pictura
Constructii:,,Acvariu pentru pesti”
Biblioteca: „Pestisorul auriu”-fisa
Jocuri distractive: ,,În largul mării”
ADE: Activitate integrată
DLC:,,Pescarul si pestisorul de aur”-pov.educatoarei
DEC:,,Pestisorul auriu”-pictura
Miercuri
Activitate integrata:,,PESTISORII NAZDRAVANI”
ADP: Întâlnirea de dimineaţă  ,,Astazi suntem pestisori nazdravani!”;
,,Mă pregătesc pentru activităţi”; ,,Singurel ma ingrijesc”;,,Pofta buna,multumim”
ALA:
Ştiinţe: “Minunata lume subacvatică” – fisa de lucru
Arta : “ Acvariu cu pesti”-confectionare,lipire
Biblioteca:,,Solzii pestisorului”-elemente grafice
ADE: Activitate integrată
DS  “ Al catelea peştişor s-a ascuns in apă?” – joc didactic
DPM “Sari peste pârau! “ – săritura în lungime de pe loc
,,Podul de piatra”-joc distractiv




Joi




Activitate integrata:,,MAREA AVENTURA IN SALVAREA PESTILOR”
ADP: Întâlnirea de dimineaţă„Astăzi vom lucra cu spor, să salvăm vietuitoarele apelor.”
,,Mă pregătesc pentru activităţi”
ALA:
Artă: “Modelam vietuitoare marine’’
Constructii:,,Barca pescarului”
Stiinta:,,Minunata lume subacvatica”-convorbire
ADE: Activitate integrată:„Marea aventură în salvarea pestilor”
DS-DOS-joc didactic,lipire
,,Pestele pe uscat” –joc de miscare(târâre)
„Podul de piatra”-joc distractiv
Vineri
Activitate integrata: „ DELFINUL VESEL ”
ADP: Întâlnirea de dimineaţă ,,Ce mi-a povestit căpitanul Nemo?”;  ,,Mă pregătesc pentru activităţi”
ALA:
Biblioteca: „ Completăm jurnalul grupei”
Joc de rol: ,,Salvam delfini”
Construcţii: ,,Delfinariu”
Barza si broastele-camtec cu miscari
ADE: Activitate integrată
DLC – joc exerciţiu (cuvinte, silabe)
DOS:,,Delfinul”-poveste creata de copii
Vizionare DVD „Misterele adâncurilor”

 SĂPTĂMÂNA:25.02 – 1.03.2013                                                                             SUBTEMA: ANIMALELE,PRIETENII OMULUI
ZIUA
ACTIVITĂŢI DE ÎNVĂŢARE
Luni
„CINE SUNT EU?”- activitate integrată -
ADP: Întâlnirea de dimineaţă ,,In curtea mea”deEmil Garleanu ,,Igiena după ce mă joc cu animalele/păsările”
ALA:
Biblioteca: „Citim imagini”- reviste, cărţi  despre animalele domestice”
Ştiinţă: „Numără animalele din ferma ta”
Arta: „Ograda cu animale”
Jocuri de mişcare: ,,Câte unul pe cărare!”
ADE: Activitate integrată
Domeniul Ştiinţă
,,Câinele şi pisica” – observare
Domeniul Estetic şi creativ
,,Azi, Grivei e mânios” – cântec (predare); ,,Răţuştele mele” –joc cu cânt
,,Ce a gresit pictorul?”
Marţi
Activitate integrata:,,Ratusca”
ADP: Întâlnirea de dimineaţă ,,O mărgică ai pus?”; ,,Învăţăm să protejăm”;
ALA:
Ştiinţă: ,,De ce creştem animale/păsări?”; Fişe cu probleme şi exerciţii
Artă: ,,Modelam puisori”
Biblioteca: „Să facem o poveste despre un puişor”- poveste creată
Jocuri distractive: ,,Raţele şi vânătorii”
ADE: Activitate integrată
Domeniul Limbă şi comunicare
,,Ratusca”– memorizare
Domeniul Estetic şi creativ
 „Raţa cu răţuştele pe lac” - dactilopictură   
,,Animalele si puii lor”
Miercuri
Activitate integrata” „RECENSĂMÂNTUL PĂSĂRILOR DE CURTE ”
ADP: Întâlnirea de dimineaţă ,,Cine face ouă?”; ,,Igiena după ce mă joc cu animalele/păsările”;
ALA:
Biblioteca: ,,Găinuşa cea moţată” (povestire)
Construcţii: ,,Coteţul păsărilor”
Jocuri de mişcare: ,,Uliul şi porumbeii”
ADE:
Domeniul Ştiinţă
,,Numărăm puişorii!” (sortare, clasificare, operaţii cu grupe de obiecte în limitele 1-8) – joc didactic
DOS –  realizarea unei machete(tăiere, aplicaţie)

Joi
„ CURTEA CU ANIMALE DOMESTICE”- activitate integrată -
ADP: Întâlnirea de dimineaţă ,,De vorbă cu Grivei”; ,, Învăţăm să protejăm”
ALA:
Biblioteca:,,Zdreanta”-ascultare,fisa
Joc de rol: ,,Imităm glasul animalelor şi al păsărilor”
Joc de masă: ,,Ferma de animale”
,,Calul bate din picioare
Ca şi cum ar vrea să zboare
Şi eu bat şi  vă spun vouă
Opt-nouă, opt-nouă”
ADE: Activitate integrată
DLC- „Ce ştii despre...?” joc ex. (propoziţii, silabe )
DPM –  târâre pe palme şi genunchi. Joc „Oiţele la munte”
Vineri
„FERMA DE ANIMALE”- activitate integrată -
ADP: Întâlnirea de dimineaţă ,,Un prieten din depărtări”; ,,Igiena după ce mă joc cu animalele/păsările”
ALA:
Biblioteca: ,,Ion Creion”; ,,Scriem numele animalelor din curtea bunicii”
Artă: ,,Animale şi păsări”
Construcţii: ,,Adăposturi pentru animale şi păsări”
Activitate extracurriculară: ,,Un pom, o floare!” – activitate practică
ADE:
DS:,,Ajuta-ma sa-i bag la grajd”-joc didactic(sortare,clasificare-ex.cu mat.ind.)
Domeniul Om şi Societate
,,Animalele,prietenii omului”-convorbire
,,Curiozitati”


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu