PROIECT TEMATIC
,,LUMEA VIE”
TEMA ANUALĂ: ,,Cum este/a fost
şi va fi pe Pământ?”
NIVEL: II
ARGUMENT:
Cum
a apărut viaţa pe Pământ? Cu toţii ne punem această întrebare! În vremuri
străvechi, cu milioane şi milioane de ani în urmă, pe planeta noastră nu exista
nici un animal. Cum s-a ajuns de acolo până la ceea ce găsim astăzi în jurul
nostru este o întrebare ce a dat naştere proiectului intitulat ,,Au fost şi
sunt …în jurul nostru”.
Vom afla
că viaţa aluat naştere în apă. Primele fiinţe vii de pe pământ au fost
bacteriile şi algele. Primele au ieşit din apă, algele. Treptat, au ieşit şi
unele animale. Pe uscat au început să se adapteze şi s-au obişnuit să respire.
De la era şopârlelor gigantice (dinozaurii) şi până astăzi, s-au schimbat
multe. Despre toate acestea vom vorbi şi noi în cadrul acestui proiect. Aşadar,
vom vorbi despre misterele lumii de altădată, despre fascinanta lume a
dinozaurilor şi despre vieţuitoarele apelor, care continuă să ne fascineze atât
pe adulţi, cât şi pe copii, fiind încă în jurul nostru.
DURATĂ: 4 săptămâni(4.02.-1.03.2013)
LOC DE DESFĂŞURARE: Grădiniţă,
natură
RESURSE UMANE:
·
Preşcolarii grupei mari,,Boboceii
curiosii”;
·
Educatoare;
·
Părinţi;
·
Bunici.
RESURSE MATERIALE:
·
Enciclopedie generală pentru
copii;
·
Planşe tematice, atlas;
·
Cărţi, reviste, soft educaţional,
imagini PPT;
·
Dinozauri şi alte animale din
plastic şi pluş;
·
Puzzle-uri;
·
Calculator, imprimantă, CD player.
BIBLIOGRAFIE:
Revista Învăţământului Preşcolar, 1-2/2008;
Filofteia Grama şi
colab., Currculum pentru învăţământul
preşcolar, Ed. DPH, 2008;
V. Preda, M. Pletea
şi F. Grama, Activitatea integrată din
grădiniţă, Ed. DPH, 2008;
Ghid pentru proiecte tematice – abordarea în manieră
integrată a activităţilor din grădiniţă, Ed. Humanitas
Educaţional, Bucureşti, 2005:
L. Ezechil, M.
Păişi-Lăzărescu, Laborator preşcolar,
Ed. Integral, Bucureşti, 2002
OBIECTIVE CADRU PE DOMENII EXPERIENŢIALE
Domeniul Limbă şi
comunicare
Dezvoltarea creativităţii şi
expresivităţii limbajului oral;
Educarea unei exprimări verbale
corecte din punct de vedere fonetic, lexical, sintactic.
Domeniul Ştiinţe
Dezvoltarea capacităţii de
recunoaştere, denumire, construire şi utilizare a formelor geometrice;
Dezvoltarea capacităţii de a
înţelege şi utiliza numere, cifre, unităţi de măsură, întrebuinţând un
vocabular adecvat;
Stimularea curiozităţii privind
explicarea şi înţelegerea lumii înconjurătoare;
Utilizarea unui limbaj adecvat în
prezentarea unor fenomene din natură şi din mediul înconjurător.
Domeniul Om şi
societate
Cunoaşterea şi respectarea normelor
de comportare în societate, de protejare a naturii, educarea abilităţii de a
intra în relaţie cu ceilalţi;
Îmbogăţirea cunoştinţelor despre
materiale şi caracteristicile lor, precum şi despre tehnici de lucru necesare
prelucrării acestora în scopul realizării unor produse simple.
Domeniul Estetic şi
creativ
Formarea unor deprinderi de lucru
pentru realizarea unor desene, picturi, modelaje;
Realizarea
unor corespondenţe între diferitele elemente de limbaj plastic şi forme,
obiecte din mediul înconjurător (natură, artă, viaţă);
Formarea capacităţilor de exprimare
prin muzică.
Domeniul
Psihomotric
Formarea deprinderilor motrice de
bază şi utilitar-aplicative;
Formarea deprinderilor
igienico-sanitare pentru menţinerea stării de sănătate;
Stimularea calităţilor intelectuale,
de voinţă şi afective în vederea aplicării independente a deprinderilor
însuşite.
OBIECTIVE DE REFERINŢĂ VIZATE
Domeniul Limbă şi
comunicare
- Să-şi îmbogăţească vocabularul activ şi
pasiv pe baza experienţei, activităţii personale şi/sau a relaţiilor cu
ceilalţi şi să utilizeze un limbaj corect din punct de vedere gramatical;
- Să înţeleagă şi să transmită mesaje
simple; să reacţioneze la acestea;
- Să înţeleagă semnificaţia cuvintelor,
literelor şi cifrelor, învăţând să le traseze;
- Să audieze cu atenţie un text, să
reţină ideile acestuia şi să demonstreze că l-a înţeles.
Domeniul Ştiinţe
- Să-şi îmbogăţească experienţa senzorială, ca bază a cunoştinţelor matematice referitoare la recunoaşterea, denumirea obiectelor, cantitatea lor, clasificarea, constituirea de grupe pe baza unor însuşiri luate în considerare separat sau mai multe simultan;
- Să cunoască elemente ale mediului social şi cultural, poziţionând elementul uman ca parte integrantă a mediului;
- Să aplice norme de comportare specifice asigurării sănătăţii şi protecţiei omului şi naturii;
- Să comunice impresii/idei pe baza observărilor efectuate;
- Să realizeze serieri de obiecte pe baza unor criterii date ori găsite de el însuşi;
- Să efectueze operaţii de adunare şi scădre cu 1-2 unităţi, în limitele date.
Domeniul Om şi
societate
- Să trăiască în relaţie cu cei din jur stări afective pozitive, să manifeste prietenie, toleranţă, armonie concomitent cu învăţarea autocontrolului;
- Să fie capabil să realizeze lucrări practice inspirate din natură, valorificând deprinderile de lucru însuşite;
- Să aplice norme de comportare specifice asigurării sănătăţii şi protecţiei omului şi naturii.
Domeniul Estetic şi
creativ
- Să intoneze cântece pentru copii;
- Să asocieze mişcările sugerate de textul cântecului cu ritmul acestuia;
- Să redea liber, creativ teme plastice exprimând sentimente estetice;
- Să obţină efecte plastice, forme spontane şi elaborate prin tehnice specifice picturii;
- Să exerseze deprinderile, tehnicile specifice modelajului în redarea unor teme plastice.
Domeniul
Psihomotric
- Să perceapă componentele spaţio-temporale (ritm, durată, distanţă, localizare);
- Să fie apt să utilizeze deprinderile însuşite în diferite contexte;
- Să-şi formeze o ţinută corporală corectă ( în poziţia stând, şezând şi în deplasare).
INVENTAR DE PROBLEME
Ce ştim?
Animalele pot fi
sălbatice şi domestice.
Există mai multe
medii de viaţă.
Există foarte
multe animale.
Ele sunt foarte
diferite.
Cunoaştem
alcătuirea corpului, hrana lor, foloasele pe care le aduc omului.
Ştim care sunt
condiţiile de viaţă necesare.
Toţi copiii
iubesc animalele şi ar dori să le protejeze.
|
Ce nu ştim şi
vrem să aflăm?
Cum a apărut
viaţa pe Pământ?
Nu ştim prea
multe despre dinozauri.
De ce au dispărut
unele animale?
Cum putem proteja
animalele?
Curiozităţi din
lumea acvatică.
Animalele se
înţeleg între ele?
Dacă puii se
îmbolnăvesc asemenea copiilor, părinţii lor cum îi ajută?
|
CENTRE DE INTERES DESCHISE ŞI MATERIALE PUSE LA DISPOZIŢIA COPIILOR
BIBLIOTECĂ
Caiete de lucru
Coli de scris,
creioane
Albume, imagini,
jetoane
Cărţi , reviste,
planşe
Imagini PPT
|
ARTĂ
Carioca,
acuarele, pensule
Plastilină,
planşete
Coli desen
Carton colorat
Foarfece
|
JOC DE ROL
Măşti
Animale din
plastic, pluş
Costume
Trusă doctor
|
CONSTRUCŢII
Cuburi lemn
Arco
Cuburi de plastic
|
ŞTIINŢĂ
Enciclopedie
Calculator
CD, DVD – imagini
PPT
Tablă magnetică,
cifre, piese magnetice
Atlas zoologic
|
CENTRU TEMATIC
Atlas, enciclopedie, animale diverse
din plastic, ilustraţii referitoare la subtemele săptămânale stabilite, planşă
cu mediul de viaţă.
MEDIATIZARE ŞI DISEMINARE
Mediatizare pe www.didactic.ro,
parteneriate, diseminare în cadrul cercului pedagogic sau al comisiei metodice,
fotografii.
FINALIZAREA PROIECTULUI
Expoziţie cu lucrările copiilor.
SCRISOARE DE INTENŢIE CĂTRE
PĂRINŢI
Dragi părinţi,
Cum a apărut viaţa pe Pământ?
Cu toţii ne punem această întrebare! În vremuri străvechi, cu milioane şi
milioane de ani în urmă, pe planeta noastră nu exista nici un animal. Cum s-a
ajuns de acolo până la ceea ce găsim astăzi în jurul nostru este o întrebare ce
a dat naştere proiectului intitulat ,,LUMEA
VIE”.
Vom afla
că viaţa aluat naştere în apă. Primele fiinţe vii de pe pământ au fost
bacteriile şi algele. Primele au ieşit din apă, algele. Treptat, au ieşit şi
unele animale. Pe uscat au început să se adapteze şi s-au obişnuit să respire.
De la era şopârlelor gigantice (dinozaurii) şi până astăzi, s-au schimbat
multe. Despre toate acestea vom vorbi şi noi în cadrul acestui proiect. Aşadar,
vom vorbi despre misterele lumii de altădată, despre fascinanta lume a
dinozaurilor şi despre vieţuitoarele apelor, care continuă să ne fascineze atât
pe adulţi, cât şi pe copii, fiind încă în jurul nostru.
Prin
activităţile desfăşurate, copiii vor înţelege natura, evoluţia vieţii, vor
învăţa să analizeze, să-şi pună întrebări, să-şi exprime opiniile şi stările
sufleteşti şi să analizeze acţiuni.
Vă invităm să fiţi aproape de noi şi să ne ajutaţi cu materiale pe care
le aveţi la dispoziţie. Pentru ca activităţile să fie mai plăcute şi
interesante, vă rugăm să ne onoraţi cu prezenţa dumneavoastră.
Vă
mulţumim pentru ajutor şi vă invităm alături de noi!
Copiii
grupei şi d-na educatoare
SĂPTĂMÂNA 4.02. – 8.02. 2013
TEMA: „Cum este, a
fost şi va fi aici pe pământ?”
SUBTEMA: „Au fost
odata pe pamant””
Data
Ziua
|
Jocuri
şi activităţi alese
|
Activităţi
pe domenii experienţiale
|
Jocuri
şi activităţi recreative
|
Activităţi
de dezvoltare personală
|
LUNI
|
BIBLIOTECĂ
,,Citire de
imagini cu dinozauri’
,,Cartea cu
dinozauri”
,,Carticica mea
in culori si forme”
JOC DE ROL
,,Povestea unui dinozaur ratacit”
,,Mancare pentru Dino”
,,Safari”
CONSTRUCŢII
,,Adapostul luio Dino”
,,Culcusul lui Dino”
ŞTIINŢĂ
„Specii de dinozauri” – vizionare DVD
Puzzle cu dinozauri
,,De ce au disparut dinozaurii?”
ARTĂ
„Cuibul
cu oua al dinozaurilor”- modelaj
,,Portretul lui Dino”
,,Coloreaza dupa cum indica cifrele”
,,Dinozauri uriasi”-modelaj
JOC
DE MASĂ
„Puzzle cu dinozauri”
|
„ AU FOST ODATA PE PAMANT”
-
activitate integrată -
( DŞ, DPM )
DŞ – lectură după
imagini
DPM-,,Mai repede ar putea fi
periculos”-alergare viteza
|
1. Traseu aplicativ - „In padurea
dinozaurilor”
2. Joc distractiv „Înfruntarea dintre
dinozauri”
3. Exercitii de alergare – „Maratonul
dinozaurilor”
4. Joc de miscare:„Fereste-te de dinozauri”
5. Exercitii de miscare „Sarim cu parasuta
de pe vulcan”
|
1. RUTINE
Întâlnirea de dimineaţă
„A
fost odata…”
„Ne jucam cu Dino”
„Cum au disparut dinozaurii?”
„Ne distram cu Dino”
„Aventurile lui Dino”
Momentul de mişcare
Gimnastica
de înviorare
„5
minute de mişcare”
2.
TRANZIŢII
„ Ma
pregatesc pentru activitati”
|
MARŢI
|
„DESPRE FAMILIA
FLINSTONE”
-
activitate integrată -
( DLC,DEC )
DLC-,,Poveste cu dinozauri”-pov.educatoarei
DEC:,,Dinozauri,dinozauri”-cantec
|
|||
MIERCURI
|
„PRIETENII
LUI DINO”
-
activitate integrată -
( DS, DOS )
DŞ – ,,Prietenii lui Dino”numeratia intre
1-7, ex. cu material individual
DOS-,,Reguli de comportament
civilizat”-convorbire
|
|||
JOI
|
„ MICUL DINO”
-
activitate integrată -
( DLC, DEC )
DLC – ,,Povestea lui Dino”-pov.educatoarei
DEC:,,Masti de dinozauri”-pictura
|
|||
VINERI
|
„ DE CE IUBIM DINOZAURII„
- activitate
integrată -
(DS,DOS )
DS:,,Al catelea dinozaur a plecat?”-joc
didactic
DOS:,,Rame pentru portretul lui
Dino”-lipire,snuruire
|
SĂPTĂMÂNA:
11–15.02.2013 SUBTEMA:
IN SALBATICIE
ZIUA
|
ACTIVITĂŢI DE ÎNVĂŢARE
|
Luni
|
Activitate integrata: „ ANIMALE SĂLBATICE”
ADP: Întâlnirea de dimineaţă ,,Moş Martin ne
povesteşte!”; ,,Hărnicuţ şi hărnicuţa”(deprinderi de ordine)
ALA:
Constructii:,,Adaposturi pentru animale”
Biblioteca: ,,Enciclopedii cu animale”
Ştiinţă: ,,Ce ştim despre animalele sălbatice?”
Joc de mişcare: ,,Iepurii şi vânătorii”,,Vulpea
si gastele”
ADE: Activitate integrată:
Domeniul Ştiinţă
,,Animalele sălbatice şi mediul lor de
viaţă” – lectură după imagini
Domeniul Estetic şi creativ
,,
|
Marţi
|
Activitate integrata: „ CARNAVALUL ANIMALELOR”
ADP: Întâlnirea de dimineaţă ,,Ce ştim
despre Regele Leu?”; ,,Hărnicuţ şi hărnicuţa”;
ALA:
Ştiinţă: ,,Caută vecinii”
Artă: ,,Colorăm animale sălbatice”
Joc de rol:,,De-a vanatorii”
Jocuri distractive: ,,Ursul doarme”; ,,Lupul
şi oile”
ADE: Activitate integrată
Domeniul Limbă şi comunicare
,,Vulpea cizmarita” – memorizare
Domeniul Estetic şi creativ
,,Animalul salbatic preferat” – pictura
„ Ursul păcălit de vulpe”- prezentarea poveştii pe CD
|
Miercuri
|
Activitate integrata: „ AJUTĂ-MĂ SĂ-I DUC ÎN PĂDURE ! ”
ADP: Întâlnirea de dimineaţă ,,Ce am văzut
ALA:
Biblioteca: ,,Puzzle cu animale”
Construcţii: ,,Custi si adaposturi”
Stiinta:,,Curiozitati despre
animale”-vizionare
Jocuri de mişcare: ,,Cine sunt?” – mimă; „
Lupul la stână”
ADE:
Domeniul Ştiinţă
,,Probleme distractive cu animale”-compunere
de probleme
Domeniul Om şi Societate
,,Caprioara”-povestea educatoarei
Concurs „Ghicitori despre animale”
|
Joi
|
Activitate integrata: „ PRIETENII PĂDURII”
ADP: Întâlnirea de dimineaţă ,,Glasul
animalelor pădurii”; ,,Hărnicuţ şi hărnicuţa”
ALA:
Ştiinţă: ,,Unde traieste tigrul?”
Joc de rol: ,,Ursul păcălit de vulpe”
Arta:,,Animale dupa sabloane”-desen
Joc de masă: ,,Animale sălbatice” (puzzle)/Ed.sanitara:
,,Hai să ne spălăm!” – activitate demonstrativă
T:
Frământări de limbă
„Patru urşi de plastelină
Au găsit o mandarină
Şi-au tăiat patru felii
Şi le-au pus pe farfurii.”
ADE: Activitate integrată
Domeniul Limbă şi comunicare
,,Cuvinte-cuvinte” – joc didactic
Domeniul Psihomotric
,,Ursul caută miere” – deplasare pe palme şi
genunchi
Joc
de mişcare cu text şi cânt
„Hora prieteniei”
|
Vineri
|
Activitate integrata:,,SCRISOARE DIN JUNGLA”
ADP: Întâlnirea de dimineaţă ,,Scrisoare din
junglă”; ,,Hărnicuţ şi hărnicuţa”
ALA:
Biblioteca: ,,Completam jurnalul grupei”
Artă: ,,Jungla si animalele ei” -modelaj
Construcţii: ,,Copacii junglei”
„ Broscuţele sar în lac ” „5 minute de mişcare”
ADE:
Domeniul Ştiinţă
,,Animalele pamantului”-sirul crescator si
descrescator
Domeniul Om şi societate
,,Grădina Zoologică” – machetă
Joc distractiv „Maimutica culege banane”
|
SĂPTĂMÂNA:18
– 22.02. 2013
SUBTEMA: IN APA
ZIUA
|
ACTIVITĂŢI DE ÎNVĂŢARE
|
Luni
|
Activitate integrata: „ VIEŢUITOARELE ADÂNCURILOR”
ADP: Întâlnirea de dimineaţă ,,De vorbă cu
Zâna Albastră”; ,,Mă pregătesc pentru activităţi”
ALA:
Biblioteca: „Citim imagini”- reviste,
cărţi despre vieţuitoarele apelor”
Ştiinţă: ,,Curiozităţi despre adâncuri”
Arta: „Animale marine”- desen
Jocuri de mişcare: ,,Din piatră-n piatră,
trecem râul!”
ADE: Activitate integrată
Domeniul Ştiinţă
,,Vieţuitoarele adâncurilor” – lectură după
imagini
DEC:,,Petrecerea
broscutelor”-predare
,,Barza si broastele”-joc muzical
|
Marţi
|
Activitate integrata: „PESTISORUL AURIU ”
ADP: Întâlnirea de dimineaţă ,,Mesajul din
larg!”; ,,Mă pregătesc pentru activităţi”;
ALA:
Arta:,,Pestisorul auriu”-pictura
Constructii:,,Acvariu pentru pesti”
Biblioteca: „Pestisorul auriu”-fisa
Jocuri distractive: ,,În largul mării”
ADE: Activitate integrată
DLC:,,Pescarul si pestisorul de
aur”-pov.educatoarei
DEC:,,Pestisorul auriu”-pictura
|
Miercuri
|
Activitate integrata:,,PESTISORII NAZDRAVANI”
ADP: Întâlnirea de dimineaţă ,,Astazi suntem pestisori nazdravani!”;
,,Mă pregătesc pentru activităţi”; ,,Singurel
ma ingrijesc”;,,Pofta buna,multumim”
ALA:
Ştiinţe:
“Minunata lume subacvatică” – fisa de lucru
Arta : “ Acvariu cu
pesti”-confectionare,lipire
Biblioteca:,,Solzii pestisorului”-elemente
grafice
ADE: Activitate integrată
DS “ Al catelea peştişor s-a
ascuns in apă?” – joc didactic
DPM “Sari peste pârau! “ – săritura în lungime de pe
loc
,,Podul de
piatra”-joc distractiv
|
Joi
|
Activitate integrata:,,MAREA AVENTURA IN SALVAREA PESTILOR”
ADP: Întâlnirea de dimineaţă„Astăzi vom lucra cu spor, să salvăm
vietuitoarele apelor.”
,,Mă pregătesc pentru activităţi”
ALA:
Artă: “Modelam vietuitoare marine’’
Constructii:,,Barca pescarului”
Stiinta:,,Minunata lume
subacvatica”-convorbire
ADE: Activitate integrată:„Marea aventură în salvarea pestilor”
DS-DOS-joc didactic,lipire
,,Pestele pe uscat” –joc de miscare(târâre)
„Podul de piatra”-joc distractiv
|
Vineri
|
Activitate integrata: „ DELFINUL VESEL ”
ADP: Întâlnirea de dimineaţă ,,Ce mi-a
povestit căpitanul Nemo?”; ,,Mă
pregătesc pentru activităţi”
ALA:
Biblioteca: „ Completăm jurnalul grupei”
Joc de rol: ,,Salvam delfini”
Construcţii: ,,Delfinariu”
Barza si broastele-camtec cu miscari
ADE: Activitate integrată
DLC – joc exerciţiu (cuvinte, silabe)
DOS:,,Delfinul”-poveste creata de copii
Vizionare DVD „Misterele adâncurilor”
|
SĂPTĂMÂNA:25.02
– 1.03.2013
SUBTEMA: ANIMALELE,PRIETENII OMULUI
ZIUA
|
ACTIVITĂŢI DE ÎNVĂŢARE
|
Luni
|
„CINE
SUNT EU?”- activitate integrată -
ADP: Întâlnirea de dimineaţă ,,In curtea
mea”deEmil Garleanu ,,Igiena după ce mă joc cu animalele/păsările”
ALA:
Biblioteca: „Citim imagini”- reviste,
cărţi despre animalele domestice”
Ştiinţă: „Numără animalele din ferma ta”
Arta: „Ograda cu animale”
Jocuri de mişcare: ,,Câte unul pe cărare!”
ADE: Activitate integrată
Domeniul Ştiinţă
,,Câinele şi pisica” – observare
Domeniul Estetic şi creativ
,,Azi, Grivei e mânios” – cântec (predare);
,,Răţuştele mele” –joc cu cânt
,,Ce a gresit pictorul?”
|
Marţi
|
Activitate integrata:,,Ratusca”
ADP: Întâlnirea de dimineaţă ,,O mărgică ai
pus?”; ,,Învăţăm să protejăm”;
ALA:
Ştiinţă: ,,De ce creştem animale/păsări?”;
Fişe cu probleme şi exerciţii
Artă: ,,Modelam puisori”
Biblioteca: „Să facem o poveste despre un
puişor”- poveste creată
Jocuri distractive: ,,Raţele şi vânătorii”
ADE: Activitate integrată
Domeniul Limbă şi comunicare
,,Ratusca”– memorizare
Domeniul Estetic şi creativ
„Raţa
cu răţuştele pe lac” - dactilopictură
,,Animalele si puii lor”
|
Miercuri
|
Activitate integrata” „RECENSĂMÂNTUL PĂSĂRILOR DE CURTE ”
ADP: Întâlnirea de dimineaţă ,,Cine face ouă?”;
,,Igiena după ce mă joc cu animalele/păsările”;
ALA:
Biblioteca: ,,Găinuşa cea moţată” (povestire)
Construcţii: ,,Coteţul păsărilor”
Jocuri de mişcare: ,,Uliul şi porumbeii”
ADE:
Domeniul Ştiinţă
,,Numărăm puişorii!” (sortare, clasificare,
operaţii cu grupe de obiecte în limitele 1-8) – joc didactic
DOS – realizarea unei machete(tăiere, aplicaţie)
|
Joi
|
„
CURTEA CU ANIMALE DOMESTICE”- activitate integrată -
ADP: Întâlnirea de dimineaţă ,,De vorbă cu
Grivei”; ,, Învăţăm să protejăm”
ALA:
Biblioteca:,,Zdreanta”-ascultare,fisa
Joc de rol: ,,Imităm glasul animalelor şi al
păsărilor”
Joc de masă: ,,Ferma de animale”
,,Calul bate din picioare
Ca şi cum ar vrea să zboare
Şi eu bat şi
vă spun vouă
Opt-nouă, opt-nouă”
ADE: Activitate integrată
DLC- „Ce ştii despre...?” joc ex.
(propoziţii, silabe )
DPM –
târâre pe palme şi genunchi. Joc „Oiţele la munte”
|
Vineri
|
„FERMA
DE ANIMALE”- activitate integrată -
ADP: Întâlnirea de dimineaţă ,,Un prieten
din depărtări”; ,,Igiena după ce mă joc cu animalele/păsările”
ALA:
Biblioteca: ,,Ion Creion”; ,,Scriem numele
animalelor din curtea bunicii”
Artă: ,,Animale şi păsări”
Construcţii: ,,Adăposturi pentru animale şi
păsări”
Activitate extracurriculară: ,,Un pom, o
floare!” – activitate practică
ADE:
DS:,,Ajuta-ma sa-i bag la grajd”-joc
didactic(sortare,clasificare-ex.cu mat.ind.)
Domeniul Om şi Societate
,,Animalele,prietenii omului”-convorbire
,,Curiozitati”
|
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu